Saturday 10 September 2011

Who is in our HeartGArden?

“Awak..sedalam mana cinta awak pada saye?”

“Sayang..awak tahu kan tiada tandingannya cinta saye pada awak..”

Setelah bertahun lamanya menyulam kasih, ombak yang dahulunya penyeri taman istana cinta dirasakan semakin berorak badai. Setiap tingkah kekasih menjadi mainan curiga di ruang hati. Hari-hari yang dilalui bergantian suram.

“Aku gaduh lagi dengan dia…” sahabat karib menjadi tempat meluah rasa.

“Korang ni aku tak tau la, senang-senang korang clash la” sahabat karib pun tidak membantu. Macam nak kebas kekasih kawan dia saja.

Ish, mana boleh aku hidup tanpa dia… aku terlalu cintakan dia…”

Spontannya elus bicara yang meniti di bibir apabila ditanya tentang siapa si dia di hati ini. Namun, begitu jugakah lagak spontan kita apabila soal status Dia di hati kita diduga:

“Sejujurnya, siapakah Dia di hati awak?”

Seringkah kita menyelak laman diari cinta yang terbuku di hati? Selalukah ruang ingatan kita  menjadi taman indah untuk Dia dan kekasihNya Al-Amin?

Jika persoalan asas ini kita tergagap-gagap untuk menjawabnya, nampaknya jauh lagi kita perlu berlari di atas trek cinta-Nya. Namun begitu, itulah lumrahnya hidup ini. Setiap yang baharu pasti ada mulanya. Hanya Dia yang tiada awal dan tiada akhir. Soal cinta kita juga begitu, jika kita tidak mulakan orakan langkah kita mengejar cinta-Nya adakah mungkin kita bisa mengakhiri kisah cinta kita dengan-Nya dengan baik?


No comments:

Post a Comment